Λίγη γυμναστική την ημέρα την κατάθλιψη την κάνει πέρα

Νιώθετε μια έντονη κούραση και έλλειψη ενέργειας; ο ύπνος σας έχει διαταραχθεί και είτε θέλετε να κοιμάστε πολλές ώρες είτε δεν σας κολλάει ο ύπνος; Οι διατροφικές σας συνήθειες έχουν επίσης μεταβληθεί και πράγματα που παλιά σας χαροποιούσαν τώρα σας αφήνουν αδιάφορους; Τέλος, διακατέχεστε από μια αρνητική και πεσμένη διάθεση, νιώθετε στεναχώρια, ακεφιά και θλίψη;

Αν στα περισσότερα από τα παραπάνω ή σε όλα απαντήσατε ναι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάσχετε από κατάθλιψη.

Όπως πολύ σωστά οι περισσότεροι θα σας πουν, απευθύνεται σε έναν ειδικό της ψυχικής υγείας, όμως υπάρχει και κάτι ακόμα που μπορείτε να κάνετε προληπτικά ή συμπληρωτικά με την όποια θεραπεία και δεν κοστίζει. Τι είναι αυτό;

 

Καθημερινή γυμναστική

Μπορεί να ακούγεται απλό για να είναι τόσο αποτελεσματικό, όμως τα αποτελέσματα της γυμναστικής είναι ευεργετικά όχι μόνο για το σώμα, αλλά και για την ψυχή.

Όταν γυμναζόμαστε ο οργανισμός παράγει ενδορφίνες. Μία ουσία που δρα: α) σαν αναλγητικό για τον σώμα και μειώνει την αίσθηση του πόνου, β) ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, γ) μειώνει το άγχος και δ) δίνει ένα αίσθηση ευφορίας, κάτι που πολλοί αναφέρουν μόλις έχουν ολοκληρώσει την γυμναστική (σημ. αντίστοιχη των δυνατοτήτων και της ηλικίας του καθενός), καθώς η άσκηση αυξάνει την παραγωγή της ουσία αυτής.

Ακόμα η γυμναστική βοηθά στη μείωση του στρες, βελτίωση τον ύπνου, της φυσικής μας κατάστασης, βοηθά στην καύση λίπους και κατ’ επέκταση στη βελτίωση της εικόνας του σώματος και της αυτοεκτίμησης μας.

Αν δεν σας έπεισαν όλα τα παραπάνω σκεφτείτε ότι αλλάζετε παραστάσεις και διάθεση είτε πάτε για περπάτημα σε ένα κοντινό πάρκο είτε σε ένα στίβο. Επίσης η γυμναστική, είναι ένας άμεσος και απλός τρόπος κοινωνικοποίησης. Επιλέγοντας ένα ομαδικό άθλημα ή ένα μάθημα ομαδικής εκγύμνασης στο γυμναστήριο, είναι ο πιο εύκολος τρόπος να γνωρίσετε τους συναθλούμενους σας.

Τέλος, προσέχοντας τον εαυτό σας και την σωματική σας κατάσταση σταδιακά μπορείτε να βελτιώσετε και τη διατροφή σας ώστε να βοηθήστε τον οργανισμό σας να έχει την ενέργεια που χρειάζεται και να κάνει σωστές καύσεις.

Δεν θέλει πολύ σκέψη, έστω και 30λεπτα δυο τρεις φορές την εβδομάδα είναι μια καλή αρχή. Να θυμάστε, ότι ακόμη και το μεγαλύτερο ταξίδι, ξεκινάει με το πρώτο βήμα.

 

Έρα Μουλάκη
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Μερικές Σκέψεις γύρω από το Κεφάλαιο Απιστία

Ποιες λέξεις σας έρχονται στο μυαλό όταν σκέφτεστε την απιστία;

Εφηβεία και χρήση

Κάποιοι από τους λόγους που δίνουν οι έφηβοι για τους οποίους δοκιμάζουν και κάνουν χρήση ναρκωτικών

Ομοιοπαθητική & Ψυχοθεραπεία: Γεφυρώνοντας δυο επιστήμες

Η ομοιοπαθητική και η συστημική ψυχοθεραπεία βλέπουν τον άνθρωπο ως σύνολο και διερευνούν την ψυχοσωματική του εικόνα μέσα στο οικογενειακό, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό του πλαίσιο.

«Ο ιππότης με την τρυφερή καρδιά» – Αντρική ψυχολογία και ψυχοθεραπεία

Είναι κοινή διαπίστωση μεταξύ συναδέλφων ότι οι άντρες πιο δύσκολα επισκέπτονται τον ψυχολόγο και πολύ πιο σπάνια δεσμεύονται σε μακροχρόνια θεραπεία. Μήπως οι άντρες έχουν καλύτερους μηχανισμούς προσαρμογής;

Like στο Facebook;

Υπάρχουν και περιπτώσεις που αν δεν αλλάξει το status «σε σχέση», σχέση δεν νοείται

Η τυραννία της επιτρεπτικότητας

Όταν ένας γονιός μεγαλώνει τα παιδιά του μέσα από την υπερ-προσφορά, την αυτοθυσία και την συνεχή υποχωρητική ανατροφή, μπορεί να έχει οδυνηρές συνέπειες για τα παιδιά.