fbpx

Λίγη γυμναστική την ημέρα την κατάθλιψη την κάνει πέρα

Νιώθετε μια έντονη κούραση και έλλειψη ενέργειας; ο ύπνος σας έχει διαταραχθεί και είτε θέλετε να κοιμάστε πολλές ώρες είτε δεν σας κολλάει ο ύπνος; Οι διατροφικές σας συνήθειες έχουν επίσης μεταβληθεί και πράγματα που παλιά σας χαροποιούσαν τώρα σας αφήνουν αδιάφορους; Τέλος, διακατέχεστε από μια αρνητική και πεσμένη διάθεση, νιώθετε στεναχώρια, ακεφιά και θλίψη;

Αν στα περισσότερα από τα παραπάνω ή σε όλα απαντήσατε ναι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάσχετε από κατάθλιψη.

Όπως πολύ σωστά οι περισσότεροι θα σας πουν, απευθύνεται σε έναν ειδικό της ψυχικής υγείας, όμως υπάρχει και κάτι ακόμα που μπορείτε να κάνετε προληπτικά ή συμπληρωτικά με την όποια θεραπεία και δεν κοστίζει. Τι είναι αυτό;

 

Καθημερινή γυμναστική

Μπορεί να ακούγεται απλό για να είναι τόσο αποτελεσματικό, όμως τα αποτελέσματα της γυμναστικής είναι ευεργετικά όχι μόνο για το σώμα, αλλά και για την ψυχή.

Όταν γυμναζόμαστε ο οργανισμός παράγει ενδορφίνες. Μία ουσία που δρα: α) σαν αναλγητικό για τον σώμα και μειώνει την αίσθηση του πόνου, β) ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, γ) μειώνει το άγχος και δ) δίνει ένα αίσθηση ευφορίας, κάτι που πολλοί αναφέρουν μόλις έχουν ολοκληρώσει την γυμναστική (σημ. αντίστοιχη των δυνατοτήτων και της ηλικίας του καθενός), καθώς η άσκηση αυξάνει την παραγωγή της ουσία αυτής.

Ακόμα η γυμναστική βοηθά στη μείωση του στρες, βελτίωση τον ύπνου, της φυσικής μας κατάστασης, βοηθά στην καύση λίπους και κατ’ επέκταση στη βελτίωση της εικόνας του σώματος και της αυτοεκτίμησης μας.

Αν δεν σας έπεισαν όλα τα παραπάνω σκεφτείτε ότι αλλάζετε παραστάσεις και διάθεση είτε πάτε για περπάτημα σε ένα κοντινό πάρκο είτε σε ένα στίβο. Επίσης η γυμναστική, είναι ένας άμεσος και απλός τρόπος κοινωνικοποίησης. Επιλέγοντας ένα ομαδικό άθλημα ή ένα μάθημα ομαδικής εκγύμνασης στο γυμναστήριο, είναι ο πιο εύκολος τρόπος να γνωρίσετε τους συναθλούμενους σας.

Τέλος, προσέχοντας τον εαυτό σας και την σωματική σας κατάσταση σταδιακά μπορείτε να βελτιώσετε και τη διατροφή σας ώστε να βοηθήστε τον οργανισμό σας να έχει την ενέργεια που χρειάζεται και να κάνει σωστές καύσεις.

Δεν θέλει πολύ σκέψη, έστω και 30λεπτα δυο τρεις φορές την εβδομάδα είναι μια καλή αρχή. Να θυμάστε, ότι ακόμη και το μεγαλύτερο ταξίδι, ξεκινάει με το πρώτο βήμα.

 

Έρα Μουλάκη
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Διαδιακτυακές σχέσεις-απιστία ή παιχνίδια για ενήλικες?

Ζούμε σε μια εποχή που το ιντερνετ και η πρόσβαση σε αυτό γίνεται ολοένα και πιο εύκολη. Οι άνθρωποι, βρίσκουν σε αυτό πληροφορίες, επικοινωνούν, παίζουν παιχνίδια και πολύ συχνά φλερτάρουν.

Τα τρία επίπεδα της ζωής – Τζούλιαν Μπάρνς

Τον Τζούλιαν Μπάρνς δεν τον ήξερα. Τον γνώρισα μέσα από το καταπληκτικό βιβλίο του «Τα τρία επίπεδα της ζωής» εκδόσεις Μεταίχμιο που κυκλοφόρησε το 2013.

Ας είμαστε όλοι φεμινιστές – Chimamanda Ngozi Adichie

«Το πρόβλημα με το φύλο είναι ότι ορίζει πώς θα έπρεπε να είμαστε αντί να αναγνωρίζει πώς είμαστε»

Η κότα που ονειρευόταν να πετάξει

Ένα ιδιαίτερο βιβλίο της Κορεάτισας Sun-Mi Hwang που έχει πουλήσει περισσότερα από 2.000.000 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.

Ερωτικές σχέσεις: γιατί όμορφοι και ικανοί άνθρωποι μένουν μόνοι

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο στα αγγλικά από τον Alex Gilchrist σχετικά με τη θεωρία των παιγνίων. Για όσους δεν την έχετε ακούσει, πιο κάτω θα μάθετε τα βασικά για αυτή τη θεωρία. Το σημαντικό είναι πως αυτή εφαρμόζεται στις ερωτικές σχέσεις και εξηγεί γιατί άνθρωποι επιτυχημένοι ή/και όμορφοι που έχουν τις καλύτερες προϋποθέσεις να βρουν έναν/μια σύντροφο, συχνά αποτυγχάνουν στις ερωτικές σχέσεις.

Ο Δεκάλογος του αρνητικού ανθρώπου

Με σαφείς επιρροές από το βιβλίο του Paul Watzlawick «Φτιάξε τη δυστυχία σου μόνος σου» και το άρθρο της Cloe Mandanes στο πρόσφατο τεύχος του περιοδικού Networker αποφάσισα να γράψω το δεκάλογο του αρνητικού ανθρώπου όπως το αντιμετώπισα μέσα από την επαγγελματική μου εμπειρία.